Oferta

Oferta - czynności notarialne

Zapraszam do zapoznania się z ofertą świadczonych przeze mnie usług notarialnych. Kancelaria notarialna dokonuje czynności notarialnych w języku polskim. Znam język angielski, porozumiewam się w języku niemieckim,   jednak przy dokonaniu czynności notarialnych w języku obcym niezbędna jest obecność tłumacza przysięgłego. Sporządzamy
akty notarialne w różnych językach w zależności od potrzeb naszych Klientów. Czynności notarialnych notariusz dokonuje w kancelarii notarialnej, jednak czynności notarialne mogą być dokonane również w innym miejscu, jeżeli przemawia za tym charakter czynności lub szczególne okoliczności. Dotyczy to w szczególności sporządzania protokołów zgromadzeń wspólników spółek, członków spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych oraz sytuacji, gdy osoba biorąca udział w czynności notarialnej z uwagi na stan zdrowia albo inne okoliczności nie może stawić się osobiście w kancelarii.

Notariusz

Notariusz jest powołany do dokonywania czynności którym strony są obowiązane lub pragną nadać formę notarialną. Notariusz w zakresie swoich uprawnień działa jako osoba zaufania publicznego, korzystając z ochrony przysługującej funkcjonariuszom publicznym. Czynności notarialne, dokonane przez notariusza zgodnie z prawem, mają charakter dokumentu urzędowego. Przy dokonywaniu czynności notarialnych notariusz jest obowiązany czuwać nad należytym zabezpieczeniem praw i słusznych interesów stron oraz innych osób, dla których czynności te mogą powodować skutki prawne. Notariusz jest obowiązany udzielać stronom niezbędnych wyjaśnień dotyczących dokonywanej czynności notarialnej. Notariusz odmówi dokonania czynności notarialnej sprzecznej z prawem. Jest obowiązany zachować w tajemnicy okoliczności sprawy, o których powziął wiadomość ze względu na wykonywane czynności notarialne.

Oferta

Akty notarialne sporządzamy, jeżeli wymagają tego przepisy prawne lub taka jest wola stron, w szczególności przy umowach sprzedaży, umowach darowizn, umowach spółek, umowach zamiany, aktów ustanowienia służebności czy hipoteki, testamentach, umowach działu spadku czy umowach o podział majątku wspólnego.

Darowizna to rodzaj umowy nazwanej prawa cywilnego, która ma na celu nieodpłatne przysporzenie obdarowanemu korzyści kosztem majątku darczyńcy. W prawie polskim przepisy dotyczące darowizny są zawarte w księdze trzeciej Kodeksu cywilnego. Nasz notariusz przeprowadzi Państwa przez całą procedurę.

Księga wieczysta obejmuje 4 działy, z których każdy jest przypisany odpowiedniemu rodzajowi informacji. Bez względu na rodzaj nieruchomości : dom, mieszkanie, działka z domami – budowa ksiąg nie ulega zmianie. Warto mieć wiedzę na temat zawartości poszczególnych działów. Nasz notariusz zapewni profesjonalną opiekę.

Nasz notariusz zajmuje się także wydawaniem jednostronnych oświadczeń, upoważniających wybraną osobę, zwaną pełnomocnikiem, do dokonywania w jej imieniu czynności prawnych, których zakres określony jest w pełnomocnictwie. Pełnomocnictwo sporządzane jest zawsze w formie aktu notarialnego w obecności mocodawcy. 

Nasza kancelaria notarialna sporządza testament.  Jako notariusz, oferuję pomoc w sporządzeniu dokumentu, w którym spadkobierca dokonuje odpowiedniego rozporządzenia swoim majątkiem na wypadek śmierci. Dzięki doświadczeniu i wiedzy, wiem jaka forma prawna będzie odpowiednia dla konkretnego spadkodawcy.

Małżonkowie mogą na mocy umowy w formie aktu notarialnego ustanowić rozdzielność majątkową lub rozdzielność majątkową z wyrównaniem dorobków. Każdy małżonek oprócz majątku nabytego po zawarciu umowy, zachowuje również majątek nabyty przed zawarciem umowy. Majątek nabyty przed zawarciem umowy należy do majątku osobistego małżonka.

Depozyt notarialny jest narzędziem do zabezpieczenia obu stron transakcji przy sprzedaży i zakupie nieruchomości. Notariusz ma możliwość przetrzymywania na rachunku kancelarii środków na zabezpieczenie zakupu nieruchomości. Strona sprzedająca uzyskuje wiedzę, że strona kupująca posiada wystarczające do tego środki. 

Poświadczenia notarialne mogą decydować o ważności wykonywanej przez notariusza czynności. Mogą one dotyczyć przygotowywanych przez notariusza pełnomocnictw czy też umów. Czynność poświadczenia podpisu polega na złożeniu w obecności notariusza podpisu na dokumencie bądź uznania podpisu, złożonego wcześniej za własnoręczny. 

Jeśli do dziedziczenia po spadkodawcy uprawnionych jest więcej niż jeden spadkobierca, przeprowadza się dział spadku. Osoby, które odziedziczyły spadek są współspadkobiercami. Co prawda nie ma obowiązku dokonania działu spadku, żadne przepisy nie nakazują tego, jednakże z praktycznego punktu widzenia jest to wskazane. 

Notariusz naszej Kancelarii pomaga Klientom w przygotowaniu się do zawarcia umowy kupna/sprzedaży nieruchomości. W prawie polskim kupno i sprzedaż nieruchomości musi być dokonane w formie aktu notarialnego przed notariuszem. Nasza kancelaria notarialna zabezpieczy dla Państwa prawnie całą procedurę sprzedaży nieruchomości.

 

Spółkę z o.o. założyć może jedna lub więcej osób. Notariusz sporządza umowę spółki w formie aktu notarialnego. Polskie prawo dopuszcza także założenie takiej spółki bez udziału notariusza w formie wypełnienia i przesłania specjalnego wniosku drogą internetową przez stronę Ministerstwa Sprawiedliwości. Nasza kancelaria notarialna pomoże w tej procedurze

Nasz kancelaria oferuje pełen zakres usług dotyczących prawa spółek. Notariusz doradza w wyborze odpowiedniej formy prawnej zakładanej spółki, czuwa nad wdrożeniem postanowień wspólników lub akcjonariuszy do umowy spółek, sporządza akty notarialne dotyczące: umów założenia spółek, ich przekształceń, protokołów ze zgromadzeń.

Zachęcam do zapoznania się z obowiązującymi opłatami notarialnymi

Dokumenty niezbędne do przygotowania
aktu notarialnego

  • numer księgi wieczystej / odpis z księgi wieczystej
  • podstawa nabycia – czyli jeden z wymienionych dokumentów: 
    • wypis aktu notarialnego umowy sprzedaży, darowizny etc.,
    • prawomocne postanowienie sądu o stwierdzeniu nabycia spadku,
    • akt poświaczenia dziedziczenia,
  • zaświadczenie Naczelnika Urzędu Skarbowego stwierdzające, że podatek od spadków i darowizn został zapłacony lub że nabycie jest zwolnione od podatku albo że zobowiązanie podatkowe wygasło wskutek przedawnienia – w sytuacji, gdy :
    • nabycie nastąpiło w drodze spadku lub zasiedzenia, 
    • nabycie nastąpiło w drodze darowizny, polecenia darczyńcy, nieodpłatnego zniesienia współwłasności i zachowku po dniu 01 stycznia 2007 roku,
  • dane osobowe stron czynności – to jest imiona, nazwisko, imiona rodziców, stan cywilny, nr i seria dowodu osobistego/paszportu i data ważności, miejsce urodzenia, PESEL, adres zamieszkania; w przypadku firm – nazwa firmy, siedziba oraz numer KRS,
  • cena sprzedaży i warunki/terminy płatności,
  • warunki i data wydania przedmiotu umowy,
  • jeżeli działka ma być wydzielona do nowej księgi wieczystej – wypis z rejestru gruntów wraz z wyrysem (dla celów wieczystoksięgowych),
  • jeżeli działka nie ma być wydzielana do nowej księgi wieczystej – wypis z rejestru gruntów wraz z wyrysem (dla celów informacyjnych),
  • zaświadczenie o przeznaczeniu działki w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego (wydaje gmina),
  • zaświadczenie, że nieruchomość nie jest objęta uchwałą Rady Gminy o ustanowieniu obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji (wydaje gmina),
  • zaświadczenie, że nieruchomość nie jest objęta uproszczonym planem urządzenia lasu lub decyzją starosty określającą zadania z zakresu gospodarki leśnej (wydaje starostwo),
  • ostateczna decyzja zatwierdzająca podział/scalenie nieruchomości, wykaz zmian danych ewidencyjnych oraz wypis z rejestru gruntów wraz z wyrysem z mapy ewidencyjnej (dla celów wieczystoksięgowych) – jeżeli przedmiotem umowy jest nieruchomość (lub jej część), która uległa podziałowi/scaleniu geodezyjnemu (scaleniu), a podział ten nie został ujawniony w księdze wieczystej,
  • oświadczenie banku o udzieleniu kredytu oraz umowa kredytowa – w przypadku gdy nabycie jest finansowane ze środków pochodzących z kredytu bankowego.
  • numer księgi wieczystej / odpis z księgi wieczystej
  • podstawa nabycia – czyli jeden z wymienionych dokumentów: 
    • wypis aktu notarialnego umowy sprzedaży, darowizny etc.,
    • prawomocne postanowienie sądu o stwierdzeniu nabycia spadku,
    • akt poświaczenia dziedziczenia,
  • zaświadczenie Naczelnika Urzędu Skarbowego stwierdzające, że podatek od spadków i darowizn został zapłacony lub że nabycie jest zwolnione od podatku albo że zobowiązanie podatkowe wygasło wskutek przedawnienia – w sytuacji, gdy :
    • nabycie nastąpiło w drodze spadku lub zasiedzenia, 
    • nabycie nastąpiło w drodze darowizny, polecenia darczyńcy, nieodpłatnego zniesienia współwłasności i zachowku po dniu 01 stycznia 2007 roku,
  • dane osobowe stron czynności – to jest imiona, nazwisko, imiona rodziców, stan cywilny, nr i seria dowodu osobistego/paszportu oraz jego data ważności, miejsce urodzenia, PESEL, adres zamieszkania; w przypadku firm – nazwa firmy, siedziba oraz numer KRS,
  • wartość rynkowa przedmiotu darowizny,
  • warunki i data wydania przedmiotu umowy,
  • jeżeli działka ma być wydzielona do nowej księgi wieczystej – wypis z rejestru gruntów wraz z wyrysem (dla celów wieczystoksięgowych),
  • zaświadczenie, że nieruchomość nie jest objęta uproszczonym planem urządzenia lasu lub decyzją starosty określającą zadania z zakresu gospodarki leśnej (wydaje starostwo) – uwaga: tylko w sytuacji gdy obdarowanym nie jest małżonek darczyńcy, krewni lub powinowaci w linii prostej bez ograniczenia stopnia, krewni lub powinowaci w linii bocznej do trzeciego stopnia lub osoba związana ze zbywcą z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli, jednostka samorządu terytorialnego,
  • ostateczna decyzja zatwierdzająca podział/scalenie nieruchomości, wykaz zmian danych ewidencyjnych oraz wypis z rejestru gruntów wraz z wyrysem z mapy ewidencyjnej (dla celów wieczystoksięgowych) – jeżeli przedmiotem umowy jest nieruchomość (lub jej część), która uległa podziałowi/scaleniu geodezyjnemu (scaleniu), a podział ten nie został ujawniony w księdze wieczystej,
  • numer księgi wieczystej / odpis z księgi wieczytej,
  • podstawa nabycia – czyli jeden z wymienionych dokumentów: 
    • wypis aktu notarialnego umowy sprzedaży, darowizny,
    • prawomocne postanowienie sądu o stwierdzeniu nabycia spadku,
    • akt poświaczenia dziedziczenia,
  • zaświadczenie Naczelnika Urzędu Skarbowego stwierdzające, że podatek od spadków i darowizn został zapłacony lub że nabycie jest zwolnione od podatku albo że zobowiązanie podatkowe wygasło wskutek przedawnienia – w sytuacji, gdy:
    • nabycie nastąpiło w drodze spadku lub zasiedzenia, 
    • nabycie nastąpiło w drodze darowizny, polecenia darczyńcy, nieodpłatnego zniesienia współwłasności i zachowku po dniu 01 stycznia 2007 roku,
  • dane osobowe stron czynności – to jest imiona, nazwisko, imiona rodziców, stan cywilny, nr i seria dowodu osobistego/paszportu oraz jego data ważności, miejsce urodzenia, PESEL, adres zamieszkania; w przypadku firm – nazwa firmy, siedziba oraz numer KRS,
  • cena sprzedaży i warunki/terminy płatności,
  • warunki i data wydania przedmiotu umowy,
  • zaświadczenie, że nieruchomość nie jest objęta uchwałą Rady Gminy o ustanowieniu obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji (wydaje gmina),
  • zaświadczenie, z którego wynika, że w lokalu nikt nie jest zameldowany oraz zaświadczenie o braku zadłużenia w płatności opłat eksploatacyjnych,
  • oświadczenie banku o udzieleniu kredytu oraz umowa kredytowa – w przypadku gdy nabycie jest finansowane ze środków pochodzących z kredytu bankowego.
  • numer księgi wieczystej / odpis z księgi wieczytej,
  • podstawa nabycia – czyli jeden z wymienionych dokumentów: 
    • wypis aktu notarialnego umowy sprzedaży, darowizny,
    • prawomocne postanowienie sądu o stwierdzeniu nabycia spadku,
    • akt poświaczenia dziedziczenia,
  • zaświadczenie Naczelnika Urzędu Skarbowego stwierdzające, że podatek od spadków i darowizn został zapłacony lub że nabycie jest zwolnione od podatku albo że zobowiązanie podatkowe wygasło wskutek przedawnienia – w sytuacji, gdy:
    • nabycie nastąpiło w drodze spadku lub zasiedzenia, 
    • nabycie nastąpiło w drodze darowizny, polecenia darczyńcy, nieodpłatnego zniesienia współwłasności i zachowku po dniu 01 stycznia 2007 roku,
  • dane osobowe stron czynności – to jest imiona, nazwisko, imiona rodziców, stan cywilny, nr i seria dowodu osobistego/paszportu oraz jego data ważności, miejsce urodzenia, PESEL, adres zamieszkania; w przypadku firm – nazwa firmy, siedziba oraz numer KRS,
  • wartość rynkowa przedmiotu darowizny,
  • warunki i data wydania przedmiotu umowy,
  • oświadczenie banku o udzieleniu kredytu oraz umowa kredytowa – w przypadku gdy nabycie jest finansowane ze środków pochodzących z kredytu bankowego.
    • zaświadczenie ze spółdzielni o przysługującym prawie do lokalu,
    • numer księgi wieczystej / odpis z księgi wieczystej (jeśli została założona),
    • podstawa nabycia – czyli jeden z wymienionych dokumentów: 
      • wypis aktu notarialnego umowy sprzedaży, darowizny,
      • prawomocne postanowienie sądu o stwierdzeniu nabycia spadku,
      • akt poświaczenia dziedziczenia,
    • zaświadczenie Naczelnika Urzędu Skarbowego stwierdzające, że podatek od spadków i darowizn został zapłacony lub że nabycie jest zwolnione od podatku albo że zobowiązanie podatkowe wygasło wskutek przedawnienia – w sytuacji, gdy :
      • nabycie nastąpiło w drodze spadku lub zasiedzenia, 
      • nabycie nastąpiło w drodze darowizny, polecenia darczyńcy, nieodpłatnego zniesienia współwłasności i zachowku po dniu 01 stycznia 2007 roku,
    • dane osobowe stron czynności – to jest imiona, nazwisko, imiona rodziców, stan cywilny, nr i seria dowodu osobistego/paszportu oraz jego data ważności, miejsce urodzenia, PESEL, adres zamieszkania; w przypadku firm – nazwa firmy, siedziba oraz numer KRS,
    • cena sprzedaży / wartość rynkowa przedmiotu darowizny,
    • warunki i data wydania przedmiotu umowy,
    • opcjonalnie: zaświadczenie, z którego wynika, że w lokalu nikt nie jest zameldowany oraz zaświadczenie o braku zadłużenia w płatności opłat eksploatacyjnych,
    • oświadczenie banku o udzieleniu kredytu oraz umowa kredytowa – w przypadku gdy nabycie jest finansowane ze środków pochodzących z kredytu bankowego.
    •  
  • odpis aktu małżeństwa,
  • dane osobowe stron czynności – to jest imiona, nazwisko, imiona rodziców, stan cywilny, nr i seria dowodu osobistego/paszportu, PESEL, adres zamieszkania,
  • jeżeli przedmiotem umowy ma być konkretna nieruchomość – numer księgi wieczystej lub odpis z księgi wieczystej.
  • odpis aktu zgonu spadkodawcy,
  • PESEL spadkodawcy, 
  • testament spadkodawcy (jeśli został sporządzony),
  • akty stanu cywilnego spadkobierców: skrócone odpisy z aktów urodzenia lub skrócone odpisy z aktów małżeństwa (akt małżeństwa w przypadku małżonka spadkodawcy oraz dzieci, które zmieniły nazwisko po wstąpieniu w związek małżeński),
  • numer księgi wieczystej / odpis z księgi wieczystej nieruchomości, która wchodzi w skład spadku,
  • dane osobowe biorących udział w czynności – to jest imiona, nazwisko, imiona rodziców, stan cywilny, nr i seria dowodu osobistego/paszportu, PESEL, adres zamieszkania.
  • dane osobowe udzielającego pełnomocnictwa – to jest imiona, nazwisko, imiona rodziców, stan cywilny, nr i seria dowodu osobistego/paszportu, PESEL, adres zamieszkania,
  • dane osobowe pełnomocnika – imiona, nazwisko, imiona rodziców, PESEL,
  • dane nieruchomości – najlepiej numer księgi wieczystej lub odpis z księgi wieczystej.
  • dane osobowe sporządzającego testament – to jest imię, nazwisko, imiona rodziców, nr i seria dowodu osobistego/paszportu, PESEL, adres zamieszkania,
  • dane osób powoływanych do spadku – to jest imiona, nazwisko, imiona rodziców, data i miejsce urodzenia, PESEL,
  • w przypadku zapisu zwykłego lub windykacyjnego – dane przedmiotu zapisu (w przypadku nieruchomości – numer księgi wieczystej lub odpis z księgi wieczystej).
  • odpis skrócony aktu zgonu spadkodawcy,
  • informacja o pozostałych spadkobiercach ustawowych i testamentowych: imiona, nazwiska, adres zamieszkania,
  • informacje o osobach, które już przyjęły / odrzuciły spadek
  • dane wspólników – to jest imiona, nazwisko, imiona rodziców, nr i seria dowodu osobistego/paszportu, PESEL, adres zamieszkania,
  • informacje dotyczące postanowień umowy spółki: firma, siedziba, kapitał zakładowy, ilość oraz wartość udziałów wraz ze sposobem ich objęcia (pokrycia), przedmiot działalności spółki, skład organów spółki

Potrzebujesz darmowej konsultacji?

Bezpłatne porady osobom fizycznym udzielane są w kwestiach dotyczących między innymi czynności prawa rodzinnego, majątkowego, spadkowego i cywilnego. Osobom prawnym służymy pomocą przy wypełnianiu wniosków odnośnie do wszelkich wpisów do Krajowego Rejestru Sądowego. Udzielamy informacji w zakresie wypełniania wniosków wieczystoksięgowych. W sytuacjach wyjątkowych możemy omówić i wykonać czynności poza ustalonymi godzinami pracy. 

zadzwoń do nas już teraz: 509 663 206

Artykuły

kiedy notariusz może odmówić czynności
Faq

Kiedy notariusz może odmówić czynności.

Notariusz, jako osoba zaufania publicznego, może odmówić dokonania określonej czynności notarialnej jeśli uzna, że jest ona niezgodna z prawem lub godzi w interesy stron bądź innych osób. Reguluje to art.

Czytaj
europejskie poświadczenie spadkowe
Faq

Europejskie poświadczenie spadkowe

Europejskie poświadczenie spadkowe potwierdza prawo do spadku lub do poszczególnych przedmiotów spadkowych, które przysługują spadkobiercom, zapisobiercom, wykonawcom testamentu lub zarządcom spadku. Europejskie Poświadczenie Spadkowe to dokument potwierdzający dla spadkobiercy, czy

Czytaj